X

Про визначення результатів спеціальної перевірки Сікорської Ірини Анатоліївни у межах добору кандидатів на посаду судді місцевого суду, оголошеного Комісією 03 квітня 2017 року

Вища кваліфікаційна комісія суддів України
Рішення
06.07.2018
332/дс-18
Про визначення результатів спеціальної перевірки Сікорської Ірини Анатоліївни у межах добору кандидатів на посаду судді місцевого суду, оголошеного Комісією 03 квітня 2017 року

Вища кваліфікаційна комісія суддів України у складі колегії:

головуючого – Щотки С.О.,

членів Комісії: Козлова А.Г., Шилової Т.С.,

розглянувши питання визначення результатів спеціальної перевірки Сікорської Ірини Анатоліївни у межах добору кандидатів на посаду судді місцевого суду, оголошеного Комісією 03 квітня 2017 року,

встановила:

Рішенням Комісії від 03 квітня 2017 року № 28/зп-17 оголошено добір кандидатів на посаду судді місцевого суду з урахуванням 600 прогнозованих вакантних посад суддів місцевого суду й затверджено Умови подання документів та допуску до добору і відбіркового іспиту кандидатів на посаду судді місцевого суду (далі – Умови).

Для участі у доборі кандидат на посаду судді подає заяву та документи, визначені частиною першою статті 71 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» (далі – Закон), в порядку та строки, передбачені Умовами.

Рішенням Комісії від 28 вересня 2017 року № 333/дс-17 Сікорську І.А. допущено до участі у доборі кандидатів на посаду судді місцевого суду як особу, яка не має трирічного стажу роботи на посаді помічника судді.

У встановлений рішенням Комісії строк, до 25 січня 2018 року, кандидат подала заяву про реалізацію її права на участь у доборі з особливостями, передбаченими пунктом 29 розділу XII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про судоустрій і статус суддів», на основі якого встановлено, що Сікорська І.А. відповідає встановленим статтею 69 зазначеного закону вимогам до кандидатів на посаду судді.

Відповідно до вимог пункту 8 частини першої статті 70 Закону Комісія здійснює проведення стосовно осіб, які успішно склали відбірковий іспит, спеціальної перевірки в порядку, визначеному законодавством про запобігання корупції, з урахуванням особливостей, визначених статтею 74 цього Закону.

Згідно з положеннями частини першої статті 74 Закону для проведення спеціальної перевірки Комісія надсилає до уповноважених органів запити про перевірку відповідних відомостей щодо вказаних осіб.

Пунктом 4 Порядку проведення спеціальної перевірки у межах процедури добору на посаду судді місцевого суду, затвердженого рішенням Комісії від 14 листопада 2017 року № 122/зп-17 (далі – Порядок), передбачено, що перевірка відомостей стосовно кандидата під час проведення спеціальної перевірки проводиться шляхом направлення письмових запитів, зокрема до Національного агентства з питань запобігання корупції щодо результатів повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, поданої кандидатом на посаду судді.

На запит Комісії від 18 квітня 2018 року Національне агентство з питань запобігання корупції здійснило спеціальну перевірку щодо достовірності відомостей, зазначених Сікорською І.А. у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік (далі – декларація).

За результатами цієї перевірки, зокрема, встановлено, що відповідно до інформації з Національної автоматизованої інформаційної системи департаменту Державної автомобільної інспекції суб’єктом декларування здійснено відчуження транспортного засобу Skoda Octavia А5 2009 року випуску у підрозділі ТСЦ 3246 за 100000,00 грн, інформація щодо отриманого доходу від продажу транспортного засобу у розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» в декларації відсутня.

У поданих до Комісії письмових поясненнях Сікорська І.А. підтвердила, що нею було помилково не зазначено отриманий дохід в розмірі 100000,00 грн від відчуження транспортного засобу Skoda Octavia А5 2009 року випуску, який був придбаний за особисті кошти чоловіка на її ім’я та перебував в користуванні короткий період часу.

Відповідно до частин п’ятої та шостої статті 74 Закону у разі одержання інформації, що може свідчити про невідповідність кандидата на посаду судді установленим цим Законом вимогам Комісія розглядає її на своєму засіданні із запрошенням такого кандидата. Кандидат на посаду судді має право ознайомитися з цією інформацією, надати відповідні пояснення, спростувати та заперечити її.

На засідання Комісії 06 липня 2018 року було запрошено Сікорську І.А., яка підтвердила подані раніше письмові пояснення.

Згідно з вимогами частини третьої статті 45 та статті 46 Закону України «Про запобігання корупції» особа, яка претендує на зайняття, зокрема, посади судді, до призначення або обрання на посаду подає шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік, в якій зазначаються, зокрема, відомості про;

- отримані (нараховані) доходи, у тому числі доходи у вигляді заробітної плати (грошового забезпечення), отримані як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом, гонорари, дивіденди, проценти, роялті, страхові виплати, благодійна допомога, пенсія, доходи від відчуження цінних паперів та корпоративних прав, подарунки та інші доходи.

Під час заповнення декларації Сікорська І.А. не відобразила отриманий дохід в розмірі 100000,00 грн від відчуження транспортного засобу Skoda Octavia А5 2009 року випуску.

Факт невідображення Сікорською І.А. у декларації зазначених відомостей встановлено Національним агентством з питань запобігання корупції, а надані кандидатом пояснення не спростовують та не заперечують цього факту.

При цьому Комісія враховує, що в декларації Сікорська І.А. зазначила сукупний річний дохід сім’ї в розмірі 121400 грн., сукупний річний дохід подружжя – в розмірі 83000 грн. і власний сукупний річний – у розмірі 15000 грн. Таким чином, сума незадекларованого доходу співмірна з річним доходом сім’ї, будучи меншою за нього на 21400 грн. або 17,63%, на 17000 грн. або 20,48% перевищує річний дохід подружжя та є більшою за річний дохід Сікорської І.А. на 85000 грн. або у 6,67 раз. Отже, сума незадекларованого доходу є значною як для Сікорської І.А., так і для подружжя та інших членів її сім’ї, що дає підстави вважати значним і допущене нею порушення, виявлене    під час спеціальної перевірки. Комісія зважає і на те, що у 2004 році Сікорська І.А. виконала дисертаційне дослідження на тему «Правова відповідальність за порушення бюджетного законодавства», а тому мала уявлення про наслідки допущеного порушення, проте не вжила заходів для його уникнення або усунення шляхом подання уточненої декларації у встановлений законодавством строк.

Ураховуючи викладене, Комісія дійшла висновку про невідповідність Сікорської І.А. установленим Законом вимогам до кандидата на посаду судді місцевого суду за результатами спеціальної перевірки.

Керуючись статтями 70, 71, 74, 75, 93, 101 Закону та  Порядком,   Комісія

вирішила:

припинити участь Сікорської Ірини Анатоліївни у доборі кандидатів на посаду судді місцевого суду, оголошеному Комісією 03 квітня 2017 року.

Головуючий                                                                                                          С.О. Щотка

Члени Комісії:                                                                                                      А.Г. Козлов

                                                                                                                                 Т.С. Шилова