X

Про визначення результатів спеціальної перевірки Шевченко Марії Олександрівни, проведеної у межах добору кандидатів на посаду судді місцевого суду, оголошеного Комісією 03 квітня 2017 року

Вища кваліфікаційна комісія суддів України
Рішення
06.07.2018
333/дс-18
Про визначення результатів спеціальної перевірки Шевченко Марії Олександрівни, проведеної у межах добору кандидатів на посаду судді місцевого суду, оголошеного Комісією 03 квітня 2017 року

Вища кваліфікаційна комісія суддів України у складі колегії:

головуючого – Щотки С.О.,

членів Комісії: Козлова А.Г., Шилової Т.С.,

розглянувши питання визначення результатів спеціальної перевірки Шевченко Марії Олександрівни, проведеної у межах добору кандидатів на посаду судді місцевого суду, оголошеного Комісією 03 квітня 2017 року,

встановила:

Рішенням Комісії від 03 квітня 2017 року № 28/зп-17 оголошено добір кандидатів на посаду судді місцевого суду з урахуванням 600 прогнозованих вакантних посад суддів місцевого суду й затверджено Умови подання документів та допуску до добору і відбіркового іспиту кандидатів на посаду судді місцевого суду (далі – Умови).

Для участі у доборі кандидат на посаду судді подає заяву та документи, визначені частиною першою статті 71 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» (далі – Закон), в порядку та строки, передбачені Умовами.

Рішенням Комісії від 21 вересня 2017 року № 22/дс-17 Шевченко М.О. допущено до участі у доборі кандидатів на посаду судді місцевого суду без складення відбіркового іспиту та проходження спеціальної підготовки як особу, яка відповідає пункту 29 розділу ХП «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про судоустрій і статус суддів».

Відповідно до вимог пункту 8 частини першої статті 70 Закону Комісія здійснює проведення стосовно осіб, які успішно склали відбірковий іспит, спеціальної перевірки в порядку, визначеному законодавством про запобігання корупції, з урахуванням особливостей, визначених статтею 74 цього Закону.

Згідно з положеннями частини першої статті 74 Закону для проведення спеціальної перевірки Комісія надсилає до уповноважених органів запити про перевірку відповідних відомостей щодо вказаних осіб.

Пунктом 4 Порядку проведення спеціальної перевірки у межах процедури добору на посаду судді місцевого суду, затвердженого рішенням Комісії від 14 листопада 2017 року № 122/зп-17 (далі – Порядок), передбачено, що перевірка відомостей стосовно кандидата під час проведення спеціальної перевірки проводиться шляхом направлення письмових запитів, зокрема до Національного агентства з питань запобігання корупції щодо результатів повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, поданої кандидатом на посаду судді.

На запит Комісії від 22 грудня 2017 року Національне агентство з питань запобігання корупції здійснило спеціальну перевірку щодо достовірності відомостей, зазначених Шевченко М.О. у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік (далі –декларація).

За результатами цієї перевірки, зокрема, встановлено, що Шевченко М.О. в розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» декларації кандидата на посаду відображено сукупний дохід у розмірі 657766,00 грн, зокрема у вигляді заробітної плати за сумісництвом - 33766,00 грн (Національна академія Служби безпеки України), дохід від зайняття незалежною професійною діяльністю - 624000,00 гривень.

Відповідно до наявної у Національному агентстві інформації про доходи, отримані від податкових агентів протягом 2016 року, кандидату на посаду нараховано загальний сукупний дохід у розмірі 43999,83 грн, в т.ч.: у вигляді заробітної плати (Національна академія Служби безпеки України) - 33765,42 грн; заробітної плати (Київський військовий ліцей імені Івана Богуна, код ЄДРПОУ 08129696) - 10234,41 гривні.

Відомості про суму отриманих (нарахованих) кандидатом доходів від зайняття незалежною професійною діяльністю в Національному агентстві відсутні.

Перевірка відомостей, які зазначаються у розділах 4 «Об’єкти незавершеного будівництва», 5 «Цінне рухоме майно (крім транспортних засобів)», 7 «Цінні папери», 10 «Нематеріальні активи», 12 «Грошові активи», 13 «Фінансові зобов’язання», 16 «Членство суб’єкта декларування в організаціях та їх органах» декларації, потребує пояснень суб’єкта декларування.

У поданих до Комісії письмових поясненнях Шевченко М.О. вказала, що дохід від зайняття незалежною професійною діяльністю за 2016 рік вона вказала як суми своїх доходів, отриманих відповідно до укладених із клієнтами договорів про надання послуг адвоката. Вона вважала, що ці гонорари за оплату юридичних послуг обов’язково повинна була зазначити, оскільки згідно пунктом 45 «Роз’яснення щодо заповнення електронних декларацій», яким передбачено які саме доходи та подарунки відображаються у декларації відповідно до пункту 7 частини першої статті 46 Закону України «Про запобігання корупції», у декларації зазначаються доходи суб’єкта декларування та членів його сім’ї, що були отримані або нараховані упродовж звітного періоду. При цьому доходи включають: заробітну плату (грошове забезпечення), отриману як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом; гонорари та інші виплати згідно з цивільно-правовими правочинами.

Шевченко М.О. також зазначила, що частина договорів була виконана нею та оплачена клієнтами у 2018 році, а частина угод була розірвана за вимогою клієнтів, що підтверджується відповідними актами виконаних юридичних послуг та угодами про розірвання договорів, а тому фактичних доходів упродовж звітного періоду у 2016 році вона не отримала, про що свідчать відомості з державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків Державної фіскальної служби України від 23 березня 2018 року № 13091 /ш/26-15-08-02-22, оскільки ці кошти на її рахунок не надходили.

Відповідно до частин п’ятої та шостої статті 74 Закону у разі одержання інформації, що може свідчити про невідповідність кандидата на посаду судді установленим цим Законом вимогам, Комісія розглядає її на своєму засіданні із запрошенням такого кандидата. Кандидат на посаду судді має право ознайомитися з цією інформацією, надати відповідні пояснення, спростувати та заперечити її.

На засідання Комісії 06 липня 2018 року було запрошено Шевченко М.О., яка підтвердила подані раніше письмові пояснення.

Згідно з вимогами частини третьої статті 45 та статті 46 Закону України «Про запобігання корупції» особа, яка претендує на зайняття, зокрема, посади судді, до призначення або обрання на посаду подає шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік, в якій зазначаються, зокрема, відомості про отримані (нараховані) доходи, у тому числі доходи у вигляді заробітної плати (грошового забезпечення), отримані як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом, гонорари, дивіденди, проценти, роялті, страхові виплати, благодійна допомога, пенсія, доходи від відчуження цінних паперів та корпоративних прав, подарунки та інші доходи.

Під час заповнення декларації Шевченко М.О. відобразила дохід від зайняття незалежною професійною діяльністю у сумі 624000,00 гривень, який належним чином не підтверджено.

З огляду на викладене вбачається, що пояснення, надані Шевченко М.О. на засіданні Комісії, не спростовують та не заперечують інформації, отриманої від Національного агентства з питань запобігання корупції за результатами проведеної спеціальної перевірки. Кандидатом не вжито заходів для усунення розбіжностей, встановлених під час спеціальної перевірки, не надано будь-яких підтверджувальних документів про отримання доходу від зайняття незалежною професійною діяльністю, що унеможливлює ухвалення Комісією рішення про її відповідність установленим Законом вимогам до кандидата на посаду судді місцевого суду.

Заслухавши доповідача, Шевченко М.О., дослідивши матеріали її особової справи, Комісія дійшла висновку про невідповідність Шевченко Марії Олександрівни установленим Законом вимогам до кандидата на посаду судді місцевого суду за результатами спеціальної перевірки.

Ураховуючи викладене, керуючись статтями 70–72, 74, 75, 93, 101 Закону, Порядком, Комісія

вирішила:

припинити участь Шевченко Марії Олександрівни у доборі кандидатів на посаду судді місцевого суду, оголошеному Комісією 03 квітня 2017 року.

Головуючий                                                                                                          С.О. Щотка

Члени Комісії:                                                                                                      А.Г. Козлов

                                                                                                                                 Т.С. Шилова